Bränn dina broar till ditt gamla liv

Det känns skönt att det är fredag, fredagar är rätt okej eftersom jag bara har en lektion då och slutar tolv. Men det var ju rätt värdelöst att åka till skolan idag, kunde inte göra någonting eftersom rexnet som vanligt inte fungerade, som vi tvingas använda oss av. Har aldrig gillat rexnet, eller reggnet som Ida Ahlberg brukade säga på den gamla goda tiden på Roteberg haha. 

Undra om det blir att åka upp till Umeå nåt under slutet av april, måste kolla om jag kan fixa ihop pengar och så till att åka.. Vill ju åka upp, var så längesen jag var dit nu. Brorsan har ju hunnit med att skaffa ny lägenhet som han haft sen december och jag har inte varit dit än och de känns ju lite dåligt, förut var man ju dit med jämna mellanrum i alla fall! Det märks att mitt liv ser lite annorlunda ut nu än då, jag saknar ju inte att åka upp dit speciellt mycket nu när man har det så fint här hemma.. Men jag saknar min bror, den fina staden och de ensamma tankerensande promenaderna längs vattnet.. Umeå var min stad, tills jag förlorade den :(

image15


Blev en ridtur med Annelie idag med, börjar kännas som en vana det nu. Nu har jag precis duschat och sitter nu och torkar håret, vad det blir senare vet jag inte än men det är sånt som märks. Denna dag är inte som alla andra, jag vet inte hur dagen kunde bli såhär och jag vet inte hur jag ska förklara den. Varken bra eller dålig? Den har har varit kall och grå, kvällen är inte så lockande längre. När skuggorna är frusna så lär det vara långt bort från idag.

- Vi som har allt och lite till, men ändå bara varandra, men det räcker gott och väl när vindarna vrider på allt.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback