Det blir rätt deppigt, ett liv i skuggan

Här kommer våren, det har jag lärt mig. Det blir rätt ensamt bland alla löven. Det blir rätt deppigt, ett liv i skuggan, såhär på kvällen är det ohyggligt.

Igår åkte jag ner på byn och träffade Stoffe, gick en sväng och pratade sen var han snäll och bjöd på mat på Pelles. Så jävla hungrig jag var då, blev kycklingspett för mig det är så gott :) och Stoffe ångrade att han inte tog det när han såg hur gott de såg ut, så nästa gång han äter där är jag nästan säker att han går i mina fotspår och också tar det. Sen åkte vi till Alfta efter vi ätit och tog det lugnt, nu sitter och jag här och har nyss kommit hem. Ska snart byta kläder och bege mig till hästen, kanske ut och gå en sväng med henne om jag orkar. Sen blir det hem och duscha så får jag se vad som händer ikväll, om jag ska med ut och äta eller inte. Men jag har ju ingen lust, och hur ska man då göra?

Snart åker jag och Stina till Umeå, jag längtar efter resan upp i bilen med bra musik och det är så fin och härlig väg och de är inte alls lång tid kvar nu, det tråkiga är att jag kommer sakna Stoffe så himla mycket. Men han åker ju bort han med så skulle jag stanna hemma så får jag ändå inte vara med honom.  

Nej, nu blir det att byta om och åka till hästen och göra det jag ska. Sen blir det hem ta en dusch och göra sig i ordning för nått äventyr, för hemma blir jag inte ikväll det är alldeles för fint väder för att sitta hemma.

HUJ

Kommentarer
Postat av: Stina Englund

ja men precis du :P ja då är de bara att dra imorrn vetu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback