Jag blir hellre ensam än lycklig med nån annan

Och vad vet du om att inte vilja vakna längre?
Ni kommer få se er ungdom ruttna framför er

Och vad vet du om kärleken?
Förrän du förgäves hatat den
Och vad vet du om när hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö men inte heller leva


Underbar kväll, natt och morgon och sedan en eftermiddag då både jag och guds änglar grät. Jag vill inte mera nu, jag skulle vilja be jorden att stanna så jag kan kliva av. Ögonblicket då jag såg dessa bokstäver, blundade och läste igen för att hoppas att bokstäverna skulle flytta om sig eller ändra sig. Men det gjorde dem inte, att inse, förstå var som stod och vad det innebar går inte beskriva, något i stil med att hugga en kniv in i hjärtat och sakta vrida om.

Jag ringde honom idag, just han ja. Jag behövde det, någon som kan säga vad som är rätt och fel. Tack för att han svarade och tog sig tid, lyssnade och pratade, guld värd.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet..

..och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback