Då var det lördag igen och då satt jag och deppa jag tyckte allting verkade meningslöst

Meningslöst är nog rätt ordet, visst det är härligt att det är lördag men det är svårt att glädjas över det när man vet att det är söndag imorgon och sedan måndag och skola, FYFAN! Men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Kanske blir det att träffa Stina i alla fall som vanligt, sen åka till Max och äta kanske om vi känner oss taggade. Sen blir det nog övernattning i Alfta hos pojken som vanligt skulle jag tro. Igår blev det ju teve spel, det gick riktigt bra för oss när vi spelade själv tyckte jag. Det var ju roligt fram tills att Stoffe skulle spela med oss, för då blev det ju dödsseriöst haha men alla är vi ju olika som tur är. Själv ser jag nog de mest som ett spel man spelar för kul, blir bara jobbigt när det blir för seriöst. Stina och jag ägde i alla fall, fick till och med skjuta straffar för att vi var så jävla bra, de ni ;)

Läste förresten Stinas blogg nyss och hon tog mig verkligen på orden, sommar, sommaren, - ja sommaren då allt började. Så jag sitter just nu och lyssnar på just Brunnsparken och drömmer mig bort för några sekunder, det var värme, glädje, Björn och vi. Det var tider, tider som bränner. Om vi bara visste hur allt skulle sluta från början, de var sommar vi var ung och natten var skön. Hösten drog in på ett stormande sätt och mycket förändrades, vem sa att livet var lätt?..


..Och Stina allt som vi nu lämnar kvar är ett hopp om en kommande sommar, en sommar tillsammans, en sommar att minnas, precis som den förra och om jag får bestämma ska det bli så även om det blir bara du och jag. Tillsammans klarar vi allt, när andra går är det vi som består, det är vänskap!



image11

Jag och Stina, sommaren o7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback