Hunden, människans bästa vän?

I fredags kom dagen som jag och älskling skulle åka till Örebro, vi hade ställt klockan på 5.00 för att bege oss mot vårat mål. 5.30 vaknade vi av att vi höll på att försova oss, så himla typiskt när de gäller oss. Men vi kom iväg i bra tid ändå och sen lånade vi pappas bil så det gick bra ändå, hade nog tagit längre tid om vi åkt min. Blev förvånad över att pappa var så snäll och lånade ut bilen, men han ställer alltid upp när de behövs! Tog sin lilla tid innan vi var framme i Örebro, där fick leta runt ett tag innan vi hittade rätt. Hittade sen i alla fall och fick träffa skönheten, så sen i fredags har jag nu varit hundägare till världens bästa hund, det kan man kalla kärlek vid första ögonkastet. Var lite orolig eftersom jag inte träffat min blivande hund innan jag bestämde mig för att ta honom, men det klickade liksom dirkekt när jag såg honom.

Tyckte lite synd om honom att följa med oss i våran bil utan att veta någonting, men det gick bra han la sig nästan på en gång i sin lille bur. Sen blev det drive in på Max eftersom både jag och älskling var hur hungriga som helst efter resan då ingen av oss hunnit ätit något sen vi åkte.

Jag är så glad nu, jag har världens bästa pojkvän, världens underbaraste hund och världens bästa häst. Det känns så bra att blivit hundägare, som jag har längtat efter en egen hund. Har kännts lite tomt nu ett tag när jag bor hos älskling eftersom jag är så van att ha djur runt omkring mig, men nu har jag världens gosigaste hund som håller mig sällskap när han jobbar. Vi tycker om honom så mycket båda två redan, han är helt perfekt! Min ögonsten :)



Mina två älsklingspojkar! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

vad schön ! :)

Postat av: Elina

Fan vad söt han var då!! Namn på krabaten?

2008-11-16 @ 23:42:03
URL: http://karinelinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback