Ny vecka, ny tag

Då var det måndag igen och ny skolvecka, helgen har varit sådär. Det var nog meningen att jag inte skulle följa med skolan till Stockholm, är ju glad att jag prioritera körkortet istället det känns liksom viktigare i framtiden. Men jag tycker ändå det var tråkigt att jag inte kunde följa, men det gick inte då det var körkort på gång, sen har jag både hund och häst nu så då skulle jag vara tvungen fixa någon som sköte om dem också. Nu i efterhand var det tur att jag var hemma, Dream har ju gått och blivit sparkad. Trodde inte det skulle bli så farligt när jag såg såret, rengjorde det och hoppades att det skulle läka ihop fint utan krångligheter. Men nej då, dagen efter ringer Madde och säger att hon int ekan gå stackarn. Jag kunde inte komma på en gång till stallet men skyndade mig så gott jag kunde, mamma var redan där när jag kom dit och där står stackarn och äter hö och kan inte röra benet. Benet var jätte svullet, stackarn hon har sån otur. Först feber, sen förskyldning och sen sparkad, när ska hon bli frisk så jag kan börja rida igen? Inte mycket att göra det är bara vänta och se. Fick ringa veterinär som fick komma dit och kolla till henne, hon fick stelkrampsspruta och pencelin som hon ska ha fyra dagar. Så då får jag själv ge henne sprutor, jätte mysigt vill jag mena eller inte jag som är så rädd för sprutor. Madde var snäll och hjälpte mig igår och stack in nålen och sprutade in, så då gick de jätte bra. 

Var ute och gick med Gordon tidigare, och oj så mycket snö det kommit. Kollade ut genom fönstret innan vi skulle ut och såg att snö, fick klä på stackarn varma kläder sen fick han låna min halsduk för att det inte skulle blåsa snö innanför kragen på honom. Det var kallt åt honom idag det märktes, han var så glad när vi kom hem och in i värmen igen. Det kan inte vara lätt att vara nakenhund i snöstorm.

Snart ska jag till skolan, jag tog ju fel på tiden i morse, trodde vi började 10.55 men det var ju 09.55 och det kom jag ju på försent såklart så då var det ingen ide att gå till skolan då. Så jag väntar till 13.05 istället när nästa lektion börjar.

Bye

Kommentarer
Postat av: kajsa

skriver bara grattis till mina vänner!



nejmen hon ville ha ett erkännande bara, GRATTIS FÖR HELA HELVETE! ja, klart vi ska. quiz på bonden eller i hemmets lugna vrå? tranan är ju uteslutet.

2008-11-26 @ 12:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback