"Religion är en kognitiv parasit som snyltar på vår hjärna".

I brist på  rubrik så blev det den där, på något sätt ligger det nåt i den eftersom religion som sas i programmet kan inte förklaras med vetenskapliga metoder kan den i många fall kännas överskattad, och det kan ju kännas bekant. 

Tråkig dag, jag borde göra något och det är nu. Sitter hemma hos mamma och pappa nu och gör inget alls, Gordon ligger nedanför mig och sover. Min lilla ögonsten, jag är så glad som har honom mitt älskade sällskap som följer mig helst hela tiden. Träffade mannen, myten, legenden igår och nu taggar jag projektarbete igen. Det är så mycket nu i skolan att man inte orkar med att bry sig, som om man inte har nog med saker att tänka på liksom. Det dök ju verkligen upp igår igen, jag som inte tänkt på saken på länge. Det har gått bra att stöta undan men nu har det börjat komma igen och jag hatar tankarna kring det. Men det är väl något jag får lära mig göra något bra av, som han sa så går det inte förtränga hur länge som helst för jag kommer ju inte kunna undvika ämnet hela mitt liv. Men jag ska inte gnälla över lite motgång nu, det har varit så himla mycket värre. Jag har det så bra nu, jag älskar min omgivning. Min underbara pojkvän, jag har nyss blivit hundägare på riktigt till världens goaste hund, jag har en häst som är mitt stora intresse, en fantastisk familj som alltid finns där, så jag ska inte klaga. 

Trots detta så klagar jag lite ändå, min mage är inte som den ska. Jag har haft ont i den flera dagar, vad det beror på vet jag inte. Pallar inte att ha ont i magen, det drar ner energin i kroppen så mycket jag hoppas det går över snart. 

Dream börjar bli bättre i benet nu i alla fall, det känns skönt. Blev orolig för henne, stackarn. Igår gav jag henne sista sprutan i alla fall så nu slipper jag den skiten. Höll på att svimma första gången jag tog spruta på henne, en lång och tjock kanyl är inte det mysigaste att hålla på med. 

Nej nu ska nog jag och Gordon bege oss någonstans, vet inte riktigt var än bara. 



 

Kommentarer
Postat av: GUINEVERE

Var med och tävla om TVÅ bloggdesigner, bli vinnare till en utav dem :)



http://bloggingbyguinevere.blogg.se/2008/december/utlottning-av-tva-bloggdesigner.html

2008-12-01 @ 20:08:38
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se/
Postat av: Elina

hehe lungt säger till ja :P Tog storlek 38, endel sa att de var stora i storlekarna men när jag mätte foten och kollade vilken storlek jag skulle ha så skulle det bli 39.25 men jag kände att det inte skulle passa, så jag chansade och tog en storlek mindre, alltså 38 :P hehe.

2008-12-09 @ 13:09:01
URL: http://karinelinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback