Jag kommer inte på någon rubrik

Om man bortser från att det är hur mycket i skolan nu som man har panik och ångest över så mår jag så himla bra, det var längesen allt kändes så bra som nu och jag är så glad över att kunna säga det utan att jag ljuger. Hästlovet bara försvann på ett stormande sätt, under lovet kom även snö och gjorde det kallt som satan ute så nu har man ju fått tagit fram vinterjackan. Men på nåt sätt så tycker jag vintern är skön också, det är mysigt att klä på sig en massa varmt som vantar, mössa, halsduk m.m. Tycker jag i alla fall nu i början av vintern men sen blir jag säkerligen allmänt less på kyla. De konstiga är att jag nu känner att jag håller på att frysa ihjäl när det är -1 grad så hur ska man då överleva vintern? Men som alla andra år så vänjer man nog sig :)

Hade ridlektion igår med, världens bästa pojkvän var snäll och skjusade ner Dream med transport åt mig eftersom de är så kallt att rida ner till ridskolan nu. Var lite nervös hur de skulle gå att lasta henne eftersom hon aldrig åker transport, sist var mer än ett år sedan, hon försökte bråka lite när vi skulle åka så då blev man ju lite nervös att man inte skulle få in henne på hemvägen eftersom vi då var ensam med henne och då är det inge kul om en häst bråkar. Men det gick hur bra som helst hon stannade bara lite innan och kollade sen gick hon in :) Hon är så underbar den hästen, hon försöker alltid göra som jag vill även om hon själv verkar tycka de är läskigt, jag är så glad att jag har henne och ännu gladare vilken underbar pojkvän jag har som ställer upp pch finns där, han är så guld. Så nu vet jag att det inte är några större problem att åka transport ner i alla fall :)

Har även fått tag i en sadel nu, jag som vilja haft en ny sadel jätte länge men inte gjort mig råd eftersom de är så dyra om man vill ha en bra. Av en slump så nämde jag för Marie i stallet att jag vilja köpt en dressyrsadel och så säger hon att hon har en fin dressyrsadel hemma som hon inte använder av lite äldre modell men jätte fin, skön och välvårdad. Hon sa att den säkert skulle ligga på runt 15 000 kronor om den skulle säljas idag, och jag får låna den av henne gratis wow liksom, JACKPOT där. Så nu har jag en fin sadel som jag får låna så jag slipper köpa, tack för det Marie!

Förresten så håller en förändring på att ske, som gör mig så glad!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback