Seg söndag

Varit seg och halvt död hela dagen, har inte gjort så mycket. Städat lite eftersom mamma och pappa kommer hem igen, suttit ute med en filt och hundarna, sen kom älskling och hämtade mig. Åkte på byn och lastade hans skoter, drog till slalombacken och åkte några varv där innan vi lastade den igen och åkte och ställde undan den för vintern. Efter det blev det Max och åt mat, blev sugen på det så blev att vi drog dit och det smakade ju som vanligt, typ gott.

Nu sitter jag här bara och gör nada, jag skulle egentligen på teater ikväll men jag orkar verkligen inte. Jag är alldeles för trött för att bege mig till Bollnäs, jag är så dålig ibland. Men har inte varit till stallet än heller, ska väl dit snart får se om jag orkar rida något. Blev ju inge ridning igår heller då sadelutprovaren var där, min sadel som jag lånar just nu satt ganska bra men inte helt okej. Så troligen blir det att köpa en egen ny i sommar, troligen en kieffer dressyr men dom kostar pengar och inte lite är det. Men jag rider så pass mycket nästan varje dag så hon är värd en dyr sadel som passar så hon inte får ont på nåt sätt. Tydligen skulle kieffer passa väldigt bra på just varmblod så de blir nog en sådan, vet inte än om jag ska satsa på en brun eller svart. Brun är ju fint men jag har ju bara svarta träns och man vill ju ha lika, aja får se hur de blir.

Nu ska jag dra mig härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback